Elektřinu a plyn dodáváme na území celé ČR. S lidským přístupem. Odpovědně ke kolegům, zákazníkům i životnímu prostředí. S naší pomocí je každá změna snadná.
Mějte snadný přístup k vašim smlouvám, ceníkům, platbám, dokumentům, samoodečtům a zprávám. Vždy jednoduše a přehledně s možností okamžité změny přímo ve vašem telefonu.
Nastavte si zasílání dokladů elektronicky a vracení přeplatků převodem na váš účet. Získáte smlouvu PREMIUM. Ušetříte a ještě nám pomůžete chránit přírodu.
Naše smlouvy jsou na dobu neurčitou. Bez skrytých háčků. Obchodní podmínky jsou stručné a vyzná se v nich úplně každý. Ceníky neskrýváme. Zákazníků si vážíme.
Při změně dodavatele nedochází k přerušení dodávky elektřiny ani plynu, stejně tak se nemění elektroměr ani plynoměr. Pokud by jakýkoli dodavatel pozbyl oprávnění nebo možnost dodávat elektřinu či plyn, anebo dodávku ukončil, budete automaticky bez jakéhokoli přerušení dodávky přepojeni k "dodavateli poslední instance". Tím je v současné době vždy dominantní dodavatel v rámci daného distribučního území.
Měřidla jsou majetkem distributora a ten se při změně dodavatele nemění. Proto bude vyúčtování spotřeby i nadále probíhat v termínu, na který jste zvyklí. Termín odečtu najdete i ve svém zákaznickém účtu v přehledu odběrných míst.
Stačí s námi uzavřít smlouvu, jejíž součástí je plná moc ke všem úkonům spojeným se změnou dodavatele a my za Vás vše potřebné rádi zdarma vyřídíme. Nejjednodušší a nejrychlejší způsob je online registrace.
Výpovědní lhůta u smluv na dobu neurčitou je zpravidla 3 měsíce. V této lhůtě vyřídíme všechno potřebné ke změně dodavatele. U smluv na dobu určitou Vám pohlídáme termín ukončení smlouvy. V určitých případech je možné změnu provést rychleji, například při zvýšení ceny stávajícího dodavatele nebo při změně obchodních podmínek.
Změna dodavatele je ze zákona bezplatná. Každý zákazník má právo měnit dodavatele kdykoli při dodržení výpovědních lhůt v rámci aktuálně platné smlouvy se stávajícím dodavatelem.
Přechodem k FONERGY se Vám pravděpodobně sníží cena elektřiny a plynu, se smlouvu PREMIUM budete platit nižší měsíční poplatky, zrychlí a zjednoduší se komunikace. Roční vyúčtování bude ve stejnou dobu jako doposud, termín odečtů stanoví příslušný distributor, který se změnou dodavatele nemění.
Se zákazníky, kteří si nastaví zasílání dokladů elektronicky a platbu faktur příkazem k úhradě, uzavíráme smlouvu PREMIUM se zvýhodněným měsíčním poplatkem. Pro zasílání dokladů poštou nebo platbu faktur složenkou máme smlouvu STANDARD, kde vyšší měsíční poplatek zohledňuje vyšší náklady spojené s zpracováním a rozesíláním dokladů.
Všechny smlouvy o sdružených dodávkách elektřiny a plynu uzavíráme na dobu neurčitou s měsíční výpovědní lhůtou. V případě nesouhlasu se zvýšením ceny dodávky či změnou smluvních podmínek můžete odstoupit od smlouvy v zákonem stanovených lhůtách.
Změnu údajů můžete snadno a rychle provést prostřednictvím svého zákaznického účtu. Údaje ve smlouvě můžete změnit také prostřednictvím formuláře Žádost o změnu smluvních údajů zákazníka.
Přidat odběrné místo elektřiny nebo plynu můžete jednoduše prostřednictvím svého zákaznického účtu. Po vyplnění registrace Vám zašleme novou smlouvu, jejíž součástí je i plná moc ke všem úkonům spojeným se změnou dodavatele elektřiny nebo plynu.
Cena dodávky se odvíjí od cen komodit na evropských trzích. U naší společnosti se cena elektřiny a plynu stanoví zpravidla jednou ročně k 1. lednu, není to však podmínkou.
Cena se vždy skládá z regulované části za "distribuci“ určenou Energetickým regulačním úřadem a z neregulované části za „dodávku“, kterou si stanovuje každý dodavatel. Regulovanou částí ceny elektřiny je platba za odebranou elektřinu, stálý plat za příkon dle hodnoty jističe před elektroměrem, platba za systémové služby, podpora obnovitelných zdrojů energie a tepla a platba za činnost operátora trhu. Regulovanou částí ceny plynu je platba za odebraný plyn, za přepravu, dopravu a uskladnění plynu, stálý plat za přistavenou kapacitu a rovněž platba za činnost operátora trhu.
Každému zákazníkovi je při registraci vytvořen online zákaznický účet, ve kterém může kdykoli přidat odběrné místo elektřiny a plynu. Po přidání odběrného místa a zahájení dodávky najdete ve svém účtu vždy přehledně znázorněné důležité informace, platby a vystavené faktury. Kdykoli můžete ověřit správnost svých osobních i kontaktních údajů, zadat odečet měřidla nebo požadavek na změnu smluvních údajů. Mnoho dalších užitečných funkcí zákaznického účtu pro vás připravujeme.
V rámci přihlašovací tabulky na stránce "Můj účet" klikněte na "Neznám přihlašovací údaje". Uveďte emailovou adresu, kterou jste použili v rámci registrace a my Vám následně zašleme email s uživatelským jménem a odkazem pro nastavení nového hesla.
Distributor je územně příslušný provozovatel distribuční soustavy, jemuž patří měřící zařízení, elektrické vedení apod. Distributor je v dané lokalitě pouze jeden a není tak možné jej změnit. Dodavatelem je obchodník s elektřinou a (nebo) plynem, který dodává elektřinu či plyn koncovému zákazníkovi a kterému zákazník platí zálohy za dodávku této komodity. Zákazník si může svobodně a zdarma zvolit jakéhokoli dodavatele, který má licenci na obchod s elektřinou a plynem na území ČR.
Kontaktujte nás co nejdříve na adrese info@fonergy.cz. Naši pracovníci Vám sdělí, jaký bude další postup k zdárnému vyřešení Vašeho dotazu.
Zálohy je možné platit příkazem k úhradě, inkasem, složenkou a prostřednictvím SIPO. Případné nedoplatky z vyúčtování je možné platit příkazem k úhradě nebo složenkou. Vrácení přeplatků složenkou je možné jen u smlouvy STANDARD.
Po obdržení podepsané smlouvy zahájíme proces změny dodavatele, součástí kterého jsou žádosti o převod odběrných míst podané u příslušného distributora a u OTE, a.s. Po akceptaci žádostí Vám pošleme email se skutečným termínem zahájení dodávky a také platební kalendář s rozpisem plateb a ostatními informacemi pro platbu záloh.
Distribuční sazby jsou zákazníkům přidělovány na základě charakteru jejich odběru příslušnou distribuční společností. Pro získání konkrétní distribuční sazby je potřeba splňovat stanovené podmínky.
Poruchu je potřeba hlásit příslušnému provozovateli distribuční soustavy, a to bez ohledu na to, od kterého dodavatele elektřinu či plyn odebíráte. Telefonní čísla pro nahlášení poruchy naleznete v sekci kontakty i na stránkách jednotlivých distributorů.
1 m3 „kubík“ odpovídá orientační hodnotě 10,62 kWh. Přesná hodnota je pak stanovena dle konkrétního distribučního území.
Platnost vysokého a nízkého tarifu, neboli časy spínání HDO (hromadné dálkové ovládání) je možné zjistit na webových stránkách nebo telefonicky u provozovatele distribuční soustavy.
Případné spory týkající se dodávky elektřiny a plynu a souvisejících služeb nebo jejich vyúčtování se řídí platnými právními předpisy a v souladu s příslušnými ustanoveními smlouvy o sdružených službách dodávky elektřiny nebo plynu uzavřené mezi zákazníkem a dodavatelem. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Energetický regulační úřad. Energetický regulační úřad Masarykovo náměstí 5, 586 01 Jihlava Tel.: +420 564 578 666 www: http://www.eru.cz e-mail: podatelna@eru.cz